filtry do maszyn

filtry do pojazdów
ciężarowych
i osobowych

filtry do maszyn

filtry do pojazdów
ciężarowych
i osobowych

filtry do maszyn

filtry do pojazdów
ciężarowych
i osobowych

Filtry hydrauliczne

Wraz ze wzrostem wymogów czystości układów, większych ciśnień i wydłużonych cyklów serwisowych na filtrach hydraulicznych spoczywają coraz to większe wymagania. Poprawna filtracja zaczyna się już na etapie doboru. Optymalny dobór powinien nastąpić na podstawie kilku podstawowych kryteriów:
 - wymagana klasa czystości oleju,
 - miejsce montażu w układzie,
 - nominalne ciśnienie pracy,
 - wielkość przepływu,
 - rodzaj oleju i warunki pracy.
W zależności od charakteru pracy i umiejscowienia rozróżniamy następujące grupy filtrów:
 - wlewowe - oczyszczające ciecz podczas napełniania lub uzupełniania zbiornika,
 - ssawne – znajdujące się przed pompą w linii lub w zbiorniku,
 - zlewowe – oczyszczające powracający strumień cieczy, montowane na zbiorniku lub w linii,
 - tłoczne - pracujące po stronie tłocznej pompy, odporne na ciśnienia panujące w tej części układu hydraulicznego,
 - odpowietrzające – filtrują powietrze dostające się do zbiornika z olejem,
 - bocznikowe – dokładne filtry znajdujące się poza układem olejowym.

Filtry oleju

Zanieczyszczony olej może spowodować katastrofalne uszkodzenie silnika. Używając właściwej filtracji oleju można zminimalizować ryzyko ewentualnych przestojów i napraw. Wzrost wydajności silników i nowe standardy emisji spalin mają niebagatelny wpływ na rozwój olejów i filtrów oleju. Producenci kontynuując rozwój bardziej wyrafinowanych silników wpływają na powstawanie coraz to nowych klasyfikacji olejów. Wszystko to odgrywa kluczową rolę w ochronie silników poprzez redukcję tarcia i zużycia, chłodzenia części silnika, uszczelnienia komory spalania, czyszczenia komponentów oraz powstrzymywania korozji. Filtry oleju wpływają również znacząco na ochronę silnika poprzez usuwanie niszczących zanieczyszczeń z oleju

Filtry paliwa

Zanieczyszczone paliwo jest niezaprzeczalnym faktem. Nowoczesne silniki (np. typu Common Rail) są bardzo wrażliwe zarówno na zanieczyszczenia stałe jak i wodę, dlatego tak istotny jest optymalny dobór odpowiedniego filtra paliwa. Poprawnie dobrane filtry skutecznie chronią bardzo czułe elementy układu paliwowego, jak na przykład pompy wtryskowe, wtryski, czy też zawory regulatorów ciśnienia od niszczących je zanieczyszczeń.

Filtry powietrza

Czyste powietrze jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania i żywotności silnika. Właściwa filtracja powietrza jest bardzo ważna, ponieważ nawet śladowe ilości zanieczyszczeń mogą spowodować nieodwracalne w skutkach uszkodzenia silnika. P.P.H.U. „ANDO” oferuje szeroką paletę filtrów powietrza, aby zapewnić ochronę dla wszystkich rodzajów silników.
Dla wydajnego spalania nowoczesny silnik diesel potrzebuje kilka tysięcy razy więcej powietrza niż paliwa. Dodając do takiego silnika turbosprężarkę konsumpcja powietrza wzrasta o 20 lub więcej procent. Celem filtra powietrza jest wspieranie dłuższej żywotności całego układu poprzez utrzymywanie wszelkich zanieczyszczeń z dala od wrażliwych na uszkodzenia komponentów silnika. Do poprawnego doboru filtra powietrza niezbędna jest informacja o środowisku w jakim filtr będzie miał pracować. Na podstawie danych o zapyleniu można wybrać jedną z wielu opcji filtracji powietrza w układach silnikowych.
W szerokiej ofercie SF-FILTER dostępne są wszystkie rodzaje filtrów powietrza.